Abandonment Rate  یا نرخ ترک صفحه دارای دو تعریف متفاوت است که دو جای مختلف به کار برده میشود.

تعریف اول مربوط به کاربرانی است که وارد وبسایت شما می شود و بدون آنکه تعاملی با شما داشته باشد، از آن خارج میشوند. در این حالت،به درصد کسانی که صفحه را ترک میکنند نسبت به تمام بازدیدکنندگان، نرخ ترک صفحه یا بانس ریت ( نرخ پرش ) گفته میشود.

تعریف دوم هم برای فروشگاه های اینترنتی بیشتر صدق میکند  و این زمانیست که کاربران آیتم هایی را به سبد خریدشان اضافه میکنند، ولی خرید را تکمیل نمیکنند و از سایت شما خارج میشوند. در این مواقع هم برای مشخص کردن تعداد کسانی که سبد خرید را رها میکنند نسبت به تمام خریداران، به اصطلاح نرخ ترک سبد خرید استفاده میشود.

بازاریابی آنلایندانش‌نامهدانش‌نامه عمومیسئومارکتینگ

Abandonment RateBounce rateبازاریابی آنلاینبانس ریترفتار کاربرسبد خریدنرخ پرشنرخ ترک صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

question